push pull

km1Push-pull - pociąg złożony z lokomotywyy i wagonóww, zakończony specjalistycznym wagonem sterowniczymm, który posiada kabinę do zdalnego sterowania lokomotywą. Zasada działania takiego pociągu jest podobna do EZT. Jednakże w przeciwięństwie do EZT pociągi typu Push-pull można dowolnie skracać i wydłużać (oczywiście wagony muszą być dostosowane do tego systemu) można też wymieniać lokomotywę. W Polsce pociągi typu Push-pull są w zasadzie niestosowane, ale nie długo bo Koleje Mazowieckie zakupiły specjalne wagony środkowe i sterownicze brakuje tylko lokomotyw. Zanim push pulle pojawią się na warszawskich torach napeno upłynie jeszcze sporo czasu jednak wagony środkowe miałem okazję już podziwiać na warszawskim grochowie :) 
a 
FOTO;  autor: kolejjjj sprzęt: nokia E50
Okazało się, że problem z brakiem lokomotyw to nie jedyny problem KM dotyczący push-puli. Kolejna duża bariera to zmodernizowany tunel układu podmiejskiego, w którym podczas remontu zmniejszono skrajnię jeśli chodzi o wysokość na skutek czego piętrowe wagony się nie mieszczą :)
Efekt końcowy jest narazie taki, że wagony prowadzone są przez lokomotywy EU-07 i kursują w tunelu przez układ dalekobieżny czyli przez Warszawę Centralną z pominięciem przystanków pomiędzy wschodnim a zachodnim.


Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery