Nowe Lokomotywy

Pewnie nie wszyscy wiedzą, a jest to faktem (bo tylko o faktach pisze na stronie) PKP powiększyło swój stan taborowy o kilka nowych lokomotyw. Nowa seria została oznaczona symbolem EU43 ale nie ma za wiele wspólnego z tymi EU43, które przed laty były testowane i miały zostać wprowadzone do ruchu (przypomne, że rewelacyjne lokomotywy nie zostały wtedy pozyskane bo kolej nie zgromadziła z róznych przyczyn odpowiedniej ilości pieniędzy na ich zakup :) zostały jednak wspomnienia i dziesiątki maszynistów którzy mają na nie przeszkolenia). Obecne EU43 o oznaczeniu fabrycznym TRAXX 3 zostało wzięte przez PKP Cargo w leasing od firmy Angel Trains (oznaczenie leasingodawcy E186). Lokomotywa, o której mowa jest lokomotywą czterosystemową - może być zasilana prądem stałym 1,5 kV i 3 kV, bądź prądem przemiennym 15 kV i 16,7 Hz lub 25 kV i 50 Hz.
Lokomotywa ta jest eksploatowana w różnych krajach (Niemcy, Szwajcaria, Włochy) służąc do obsługi pociągów towarowych, takie też zadania ma spełniać w Polsce, a dokładnie ma obsługiwać ruch towarowy pomiędzy Polska i Niemcami. Wszystkie lokomotywy EU43 stacjonują w lokomotywowni Poznań Franowo, pudła tych lokomotyw są wykonywane w fabryce Bombardiera we Wrocławiu, natomiast ostateczny montaż w Kassel.
Decyzją UTK maksymalna prędkość eksploatacyjna tych lokomotyw w Polsce została ograniczona do 140 km/h.
Lokomotywy można było spotkać przy obsłudze pociagów IC kursujących pomiędzy Warszawą a Wrocławiem i Poznaniem. Ja spotkałem je w Warszawie na Olszynce. Fotki (robione komórką więc cudownej jakości nie ma, ale można podziwiać fotografowany obiekt) 
       

 

Bohaterka EU43-004
autor fotek: kolejjjj : sprzęt - nokia E50


Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery